Aan het laden, een moment alsjeblieft...
Gratis verzending over €69 Levering binnen 2-4 werkdagen 90 dagen retourrecht 030-808 0977 info@bga.nl

NU! 30% Korting op Passe-partouts

Veelgestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op een aantal van de meest gestelde vragen.

Neem contact op met onze klantenservice op 030-808 0977 als je niet kunt vinden wat je zoekt.

Algemene vragen

Productvragen:


Algemene vragen

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Antwoord: Je kunt je bestelling terugsturen met DHL. Je hoeft je retourzending niet van tevoren aan te melden, maar kunt het gewoon naar ons opsturen.

Terugsturen:
Wanneer je producten naar ons terugstuurt dien je zelf de kosten voor de verzending te betalen, wij vergoeden dit niet. Voeg altijd je bestelinformatie toe aan het pakket en geef aan dat je je product(en) wilt retourneren. Stuur je bestelling terug via de dichtstbijzijnde locatie van DHL. Verpak de producten zorgvuldig zodat ze niet kapotgaan tijdens de verzending. Je kunt ook een retourlabel via ons kopen, we sturen je deze per e-mail toe of per post als je geen printer hebt. -Klik hier- om een retourlabel te bestellen (Geldig voor producten met een maximale afmeting van 70x100 cm)

Retouradres:
BGA
Utmarksvägen 2
802 91 Gävle, Zweden

Als je producten ongeopend zijn ontvang je het hele bedrag van ons retour (inclusief de verzendkosten die je moest betalen bij je bestelling). Als de producten geopend of niet meer in nieuwstaat zijn dan hebben we het recht om aftrek te doen voor eventuele waardevermindering.


Hoe vind ik het makkelijkst wat ik zoek?
Antwoord:
Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een zwarte fotolijst van 20x30 cm dan zijn er drie verschillende manieren om deze te zoeken, afhankelijk van wat je zelf het makkelijkst vindt. Je kunt het zoekveld gebruiken, in de verschillende subcategorieën zoeken of onze filters gebruiken.

De makkelijkste manier is om naar de juiste productcategorie te gaan en te filteren op wat je zoekt. Dat doe je door in het menu aan de linkerkant te kijken en in dit voorbeeld te kiezen voor Lijsten. Dan zie je ons hele assortiment met lijsten en heb je de mogelijkheid om te filteren op bijvoorbeeld “kleur” en “afmetingen” om precies te vinden wat je zoekt!


Wat zijn de levertijden?
Antwoord: Alle bestellingen die vóór 14:00 op werkdagen worden geplaatst, worden dezelfde dag nog ingepakt (als de producten op voorraad zijn). Als je ervoor gekozen hebt om je bestelling af te halen bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt van Schenker, dan ontvang je je bestelling normaal gesproken binnen 2-4 werkdagen.


Ik heb een vraag over een product
Antwoord: Als er iets onduidelijk is of als je meer wil weten over een van onze producten, neem dan contact op met onze klantenservice via info@bga.nl of 030-808 0977 en dan helpen we je graag verder.


Ik heb een vraag over mijn factuur
Antwoord: Al onze facturen voor particulieren worden verwerkt door Klarna. Je vindt de website van Klarna op www.klarna.nl
Heb je een vraag over een zakelijke bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 030-808 0977.


Ik mis een product in de webshop. Kunnen jullie me helpen?
Antwoord: We proberen een zo compleet mogelijk assortiment aan te bieden maar hebben helaas niet alles. Als je op zoek bent naar een specifiek product dat we niet in ons assortiment hebben, neem dan alsjeblieft contact met ons op. We willen je altijd zo goed mogelijk helpen te vinden wat je zoekt.


Ik ben mijn factuur kwijt / ik heb een kopie van mijn factuur nodig
Antwoord: Al onze facturen voor particulieren worden verwerkt door Klarna. Je vind de website van Klarna op www.klarna.nl
Heb je een vraag over een zakelijke bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 030-808 0977.


Ik wil met jullie samenwerken! Wat moet ik doen?
Antwoord:
Ben je een blogger of schrijver en wil je je lezers graag informeren over spannende producten? Wij vinden het heel leuk wanneer mensen zoals jij over onze lijsten, posters en andere producten willen schrijven! Onze fotografen vinden het prima als je een van onze afbeeldingen wilt gebruiken, als je er maar wel bij schrijft dat ze afkomstig zijn van onze website en eventueel naar onze webshop linkt.

Persfoto’s
Voor foto’s van hoge kwaliteit kun je contact met ons opnemen en dan sturen we je het gevraagde materiaal zo snel mogelijk toe.

Plaats een recensie over een van onze producten of organiseer een wedstrijd
Als je een van onze producten wilt recenseren, dan sturen we je graag een gratis product op. Als je een wedstrijd of evenement wilt organiseren, dan kunnen we natuurlijk helpen met een mooie prijs.

Stuur een mailtje naar ida@bga.se met een beschrijving van jou en je platform. Hieronder vind je een voorbeeld van bezoekersstatistieken die extra interessant voor ons zijn.


Ik wil niet via internet bestellen, wat moet ik doen?
Antwoord: Je kunt onze klantenservice bellen via 030-808 0977 om je bestelling telefonisch te plaatsen.


Kunnen alle lijsten zowel verticaal als horizontaal ophangen worden?
Antwoord:
Ja, alle lijsten (tenzij er duidelijk is aangegeven dat het niet mogelijk is, maar dat geldt maar voor een paar lijsten) zijn voorzien van een muurbevestiging die zowel liggend als staand gemonteerd kan worden. Als je afbeelding bijvoorbeeld 70x50 is, dan kun je deze ook in een lijst van 50x70 cm hangen.


Kan ik jullie producten verkopen?
Antwoord:
Absoluut! We gaan graag samenwerkingen aan met nieuwe resellers. We hebben in dat geval je bedrijfsgegevens nodig + een korte beschrijving van je bedrijf. Geef aan in welke producten je interesse hebt en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug met een offerte.


Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Antwoord:
Wanneer je een bestelling geplaatst hebt is het in de meeste gevallen niet mogelijk om deze nog te annuleren, omdat we voortdurend bezig zijn met het verzamelen en inpakken van bestellingen. Als je al een verzendbevestiging hebt ontvangen dan kunnen we niets meer aan je bestelling wijzigen. Anders kun je altijd een mailtje sturen naar onze klantenservice via info@bga.se en dan zullen we je zo goed mogelijk proberen te helpen. Je kunt natuurlijk ook altijd je bestelling terugsturen als je deze al ontvangen hebt.


Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet kan of wil ophalen?
Antwoord:
Voor alle pakketten die niet binnen 14 dagen opgehaald worden, brengen we 29,5 € in rekening. Deze kosten komen overeen met de kosten voor de retourzending, administratiekosten en de totale verwerking van de bestelling. Dit dient binnen 15 dagen te worden betaald. Bij een verlate betaling brengen we herinneringskosten in rekening (het wettelijke toegestane bedrag van 5 €), de achterstallige rente en eventuele incassokosten. Als je je bestelling wilt annuleren wanneer deze al verzonden is, dan moet je het pakket ophalen bij het afhaalpunt en deze weer naar ons retourneren.


Wat is een kortingscode?
Antwoord:
Dat is een combinatie van cijfers en letters of een woord waarmee je korting op je bestelling kunt krijgen. We versturen soms kortingscodes via social media of nieuwsbrieven en deze hebben een beperkte geldigheid. Normaal gesproken werken we niet met kortingscodes. Als je een kortingscode hebt, dan ben je hier waarschijnlijk van op de hoogte. Anders kun je dit vakje overslaan. We geven geen kortingscodes uit op verzoek.


Wat is het verschil tussen posters, prints en affiches?
Antwoord:
We gebruiken meerdere manieren om hetzelfde product te beschrijven om onze productbeschrijvingen leesbaarder te maken. In principe is er geen verschil tussen posters, prints en affiches. Hiermee bedoelen we een afbeelding die op papier is gedrukt, bijvoorbeeld foto’s of grafische illustraties. Het papier kan van verschillende soorten kwaliteit zijn, lithium, glanzend of mat en variërend in grootte. Bij het product staat meestal aangegeven op welk materiaal het is gedrukt. Als er iets niet duidelijk is, neem dan contact op met onze klantenservice voor meer informatie.


Productvragen

Foto’s afdrukken – welk papier moet ik kiezen?
Antwoord:
Bij ons kun je kiezen uit zes verschillende soorten papier met verschillende toepassingen en doelen. Je kunt kiezen uit de volgende verschillende soorten papier:

Standaard - Photo Luster 260 g
Dit is ons standaardpapier dat geschikt is voor alle soorten foto’s en is de vanzelfsprekende keuze als je simpele uitvergrotingen wilt inlijsten. Het papier is afkomstig van Hahnemühle, een wereldleider op het gebied van fotopapier, en heeft een semi-mat oppervlak.

Standaard - Photo Glossy 290 g
Glanzend fotopapier van Hahnemühle dat je foto’s een glanzend oppervlak geeft. Niet geschikt om in te lijsten zonder passe-partouts omdat glanzende foto’s tegen het glas aan kunnen blijven plakken. De perfecte keuze wanneer je glanzende foto’s wilt afdrukken voor in een fotoalbum of wilt ophangen zonder lijst.

FineArt - Bamboo 290 g
’s Werelds eerste FineArt papier dat geproduceerd is van bamboevezels. Geeft je foto’s een uniek uiterlijk dat bijvoorbeeld geschikt is voor warme en zwart-witfoto’s. Perfect in combinatie met een passe-partout.

FineArt - Photo Rag 308 g
Kunstenaarspapier dat geproduceerd is van 100% katoen. Dat maakt Photo Rag tot een van de meest populaire keuzes voor uitvergrotingen van een hoge kunstkwaliteit. Het mooie, gladde oppervlak en gevoel van Photo Rag maakt dit papier enorm veelzijdig en het is perfect voor afdrukken van zowel zwart-wit- als kleurfoto’s. Het papier geeft een indrukwekkende diepte aan alle soorten foto’s.

FineArt - German Etching 310 g
Wit kunstenaarspapier met een oppervlak met een fijne structuur gemaakt van 100% alfacellulose. Een van ‘s werelds meest populaire papiersoorten voor kunst en foto’s.

Posterpapier 250 g
Een eenvoudige papiersoort die perfect is voor posters en eenvoudigere tekstafdrukken. Het papier heeft een mat oppervlak. Niet geschikt voor foto’s.


Maken jullie passe-partouts op maat?
Antwoord:
Ja, die maken we. We hebben een groot assortiment met verschillende kleuren en je kunt er gemakkelijk en snel eentje op onze website bestellen. Je hoeft alleen maar de buiten- en binnenmaat op te geven. Klik hier voor meer informatie.


Maken jullie lijsten op maat?
Antwoord: Ja, die maken we. In ons assortiment vind je meer dan 200 verschillende lijsten en je kunt ze direct op onze website bestellen. Alle lijsten worden in onze eigen lijstenwerkplaats geproduceerd door vakkundig personeel. Klik hier om je eigen op maat gemaakte lijst te bestellen.


Maken jullie spiegels op maat?
Antwoord:
Ja, die maken we. We hebben een uitgebreid assortiment met mooie lijsten die perfect zijn voor spiegels. Klik hier voor meer informatie.


Hoe kan ik mijn foto’s in een passe-partout plaatsen?
Antwoord: We raden aan dat je zuurvrije passe-partouttape gebruikt omdat normale tape je foto’s kan beschadigen en na verloop van tijd loslaat. Maak je foto’s vast met passe-partouttape aan de zijkanten van de afbeeldingen tegen het passe-partout aan. Zo kan de afbeelding “ademen” en is de bevestiging langer houdbaar.


Hoe weet ik de maximale afmetingen van een afbeelding voor een lijst?
Antwoord: Alle normale fotolijsten hebben de volgende naamstructuur “Soul Wit 10x15 cm" waarbij "Soul wit" de naam van de lijst is en de afmeting 10x15 cm slaat op de maximale grote van de afbeelding van de lijst. Let op: ongeveer 2-3 mm van de afbeelding zal achter de randen van de lijst vallen en is daarom niet zichtbaar.


Zijn de lijsten inclusief glas?
Antwoord: Ongeveer 98% van al onze lijsten zijn inclusief glas. Bij de andere lijsten is het glas vervangen door plexiglas. Als er geen glas is inbegrepen bij de lijst dan staat dat duidelijk aangegeven in de productbeschrijving.


Kan ik mijn foto’s ook kant-en-klaar laten inlijsten bij jullie?
Antwoord: Ja, daar kunnen we je mee helpen. Ons assortiment van lijsten waarbij we je afbeelding ook direct kunnen inlijsten vind je hier. Als je de lijst die je zoekt niet kunt vinden dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.


Maken jullie collagepasse-partouts op maat?
Antwoord: Ja, daar kunnen we je mee helpen. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie. Wij hebben een computergestuurde passe-partoutsnijder zodat we de meeste soorten passe-partouts kunnen produceren. De mogelijkheden zijn eindeloos! Ongeacht of je een passe-partout zoekt met 20 openingen of misschien slechts 2 ovale openingen, we kunnen je helpen.


Garantie – Mijn product is kapot, wat moet ik doen?
Antwoord: Neem contact op met onze klantenservice en stuur je klantgegevens en een foto van je kapotte product mee. Je ontvangt binnen 1 werkdag een antwoord van ons en eventueel een goedkeuring van je garantieaanvraag. Daarna sturen we je direct een nieuw product.


Verkopen jullie ontspiegeld glas?
Antwoord:
Ja, dat verkopen we. Ons ontspiegelde glas is geproduceerd door het gerenommeerde "Gro Glass" en heeft een reflectiegraad van slechts 1%. Daarnaast beschermt het glas tegen schadelijke UV-straling. Het glas wordt op maat gemaakt en verkocht en je vindt het hier.


Wat is het verschil tussen de verschillende soorten glas voor de lijsten?
Antwoord:
Floatglas heeft een UV-bescherming van 40-45% en heeft betere lichteigenschappen en een gladder oppervlak dan normaal glas. Plexiglas is een vorm van doorzichtig acrylplastic. Ontspiegeld glas is een soort glas dat is behandeld om ervoor te zorgen dat de afbeelding in je lijst niet verdwijnt achter reflecties van bijvoorbeeld lampen of daglicht.


Wat wordt er bedoeld met de glans van een lijst?
Antwoord: De glans gebruiken we om aan te geven of een lijst glanzend of mat is. We gebruiken drie niveaus: Hoogglanzend/Glanzend/Mat om je een beter idee te geven van hoe de lijst eruit ziet. Let op: de glans van de lijsten kan enigszins verschillen tussen de verschillende lijsten, afhankelijk van het materiaal en de kleur van een lijst.


Wat betekent het als een album “100 pagina’s” heeft?
Antwoord: Dat betekent dat het album 50 bladen heeft (waarbij je op elk blad aan de voor-en achterkant foto’s kan plaatsen). Een album met 50 bladen heeft dus 100 pagina’s.


Wat is het verschil tussen een lijst, posterlijst en een fotolijst?
Antwoord: Er is in principe geen verschil, maar we gebruiken verschillende benamingen om één product te beschrijven. Op die manier worden de teksten in de webshop namelijk beter leesbaar. We bedoelen dat sommige producten geschikt zijn voor het inlijsten van bijvoorbeeld een foto, een poster of een print. Van welk materiaal de lijst is gemaakt is niet van invloed op de benaming die we gebruiken. Heb je vragen over hoe je een lijst moet kiezen, dan helpt onze klantenservice je graag bij het beantwoorden van je vragen.


Wat is een pergamijn tussenblad?
Antwoord: Dat is een dun, wit zijden blad dat tussen de albumbladen zit om de foto’s te beschermen tegen beschadigingen en lijmresten. Het is niet leuk om te ontdekken dat twee albumbladen aan elkaar vastgeplakt zitten door bijvoorbeeld lijmresten. De albums zijn hierdoor iets duurder maar bieden wel extra bescherming voor je foto’s.


Waarom is er geen foto beschikbaar van de lijst in de afmeting die ik wil kopen?
Antwoord: Dat komt omdat veel van onze fotolijsten in extreem veel verschillende afmetingen beschikbaar zijn, daarom kunnen we helaas niet een foto maken van alle formaten.

Onder de rubriek "Goed om te weten", onder de productbeschrijving, vind je meer informatie over het formaat van de afbeelding voor de lijst en de binnenmaat. Daar vind je ook hoe breed en hoe diep het profiel van de lijst is. Hierdoor kun je makkelijk een eigen beeld vormen van hoe de lijst die je wil hebben eruitziet.